Tuesday, July 13, 2010

Paul SiSotong

World Cup 2010 baru pon habis dan Spain dengan jayanya menjadi juara dan dengan jayanya jugaklah team fav aku (Netherlands) kalah kat final. Antara benda paling popular dekat world cup tahun ini adalah Paul Si sotong. Sibuk dia meramal sambil makan untuk germany sampailah germany dia sendiri kalah dekat semi.

Adalah aku tengok dua tiga video paul ni, dan aku perasaanlah ada dua tiga patterns atau persamaan dalam hampir semua ramalan dia.

No.1 kalau korang pon perasan team yang paul ni pilih mesti sebelah kanan, dekat dengan dua biji bola dalam aquarium tu. Dia pon suka bola la kot, kaler cerah2 semacam je belah kanan.









Pada pendapat aku yang tidak berasaskan apa2 ni, aku rasa owner dia ada buat meeting ni dengan chef2 kat kedai tu dan pilih siap2 team mana yang menang dengan bantuan pro, lepas tu team pilihan diletaklah kat sebelah kanan. Tapi itu aku rasa2 guna lidah jela.

No. 2 pulak member aku yang usulkan. Menurut beliau paul ni memang suka kaler2 yang cerah. Macam kita candat sotong kat terengganu tu, guna lampu, lebih kurang gitu lar. Paul ni pon spesies sotong so dia suka kaler2 menarik.(Germany Spain dia sukalah Spain), (Germany Argentina dia suka germany pulak), mcam tu lebih kurang.Yang penting kita janganlah berotak sotong.

Apa2 pun aku dengar paul nak retired dah, so kita tunggu binatang apa pulak Euro 2012 nanti. Kerbau barangkali

2 comments:

  1. hahahaahaha yg aku dgr, die suke pilih yg wane lg merah. kirenye lg merah bendera die, lg die nk pegi..keh3 lawak2

    ReplyDelete
  2. merah tu macam btol jugak, sebab tu germany dia xpilih time spain hihi

    ReplyDelete